Veikla ir istorija

veikla

Akcinė bendrovė Lietuvos paštas – didžiausia pašto paslaugas teikianti bendrovė šalyje. Puoselėdama gilias tradicijas bei teikdama profesionalias paslaugas, įmonė užsitarnavo gyventojų pasitikėjimą. Profesionalių darbuotojų komanda kas mėnesį aptarnauja daugiau nei 800 tūkstančių klientų.

Faktai apie Lietuvos paštą

  • 44 mln.

    laiškų per metus

    Laiškus išsiunčiame ir priimame iš beveik 200 skirtingų pasaulio šalių

  • 16 mln.

    siuntinių per metus

    Siuntinių, kasmet pasiekiančių ir iškeliaujančių iš Lietuvos pašto, srautas nuolat auga.

  • 5386 

    darbuotojai

    Dirbame visoje Lietuvoje, kad augantis siuntų srautas pasiektų visus šalies gyventojus. 

  • 150

    LP EXPRESS siuntų terminalų

    Savitarnos siuntų terminalai – sparčiai populiarėjantis modernus siuntų siuntimo būdas.

  • 116

    „PayPost“ skyrių

    Finansinės paslaugas savo klientams teikiame itin greitai ir paprastai.

  • 10

    logistikos centrų

    Logistikos centrai – nematoma Lietuvos pašto pusė, kur kasdien surūšiuojami ir perskirstomi tūkstančiai laiškų ir siuntinių.

Lietuvos pašto specialieji įsipareigojimai

  • Universaliosios pašto paslaugos teikimo užtikrinimas Lietuvos gyvenamosiose vietovėse ne mažiau nei 5 darbo dienas per savaitę;
  • Periodinių leidinių kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams pristatymas.
  • Skirti valstybės biudžeto asignavimai

Istorija

veikla-bottom

Pašto istorija Lietuvoje skaičiuojama jau nuo XVI amžiaus.

 

1562 m.

liepos 11 d. LDK kunigaikščio ir Lenkijos karaliaus Žygimanto Augusto pavedimu sukurtas reguliarus pašto gabenimo maršrutas „Vilnius-Krokuva-Viena-Venecija“.

1583 m.

Lenkijos karalius Steponas Batoras nustatė vienodus pašto paslaugų mokesčius. Paštas pradėtas pristatyti reguliariai. Galimybę pasinaudoti pašto paslaugomis turėjo kiekvienas žmogus.

1918 m.

lapkričio 16 d. Lietuvos Respublikos finansų, prekybos ir pramonės ministras Martynas Yčas pasirašė potvarkį, kuriuo įkuriama Lietuvos pašto valdyba. Nuo šios dienos skaičiuojama Lietuvos pašto istorija.

1940 - 1990 m.

II Pasaulinio karo metais Lietuvos ryšių infrastruktūra buvo sunaikinta, nebeliko pašto transporto, susisiekimo geležinkeliais.

1990 m.

spalio 7 d. pašto apyvartoje pasirodė pirmoji nepriklausomos Lietuvos pašto ženklų serija „Angelas“.

1991 m.

gruodžio 17 d. nutarta reorganizuoti Lietuvos ryšių valdymo struktūrą – pašto ryšiai atskirti nuo elektros ryšių, įsteigta VĮ „Lietuvos paštas“.

2006 m.

VĮ „Lietuvos paštas“ reorganizuota į akcinę bendrovę „Lietuvos paštą“.

2011 m.

spalį pradėjo veikti pirmieji Lietuvoje siuntų siuntimo bei gavimo savitarnos terminalai SIUNTOS24, kuriuos pradėjo diegti Lietuvos paštas drauge su bendrove „Kautra".

2012 m.

birželį Lietuvos paštas įsigijo siuntų savitarnos terminalus SIUNTOS24 valdančią bendrovę „Baltic Post“.

2012 m.

rugsėjį „LP EXPRESS" vardu pervadinti siuntų savitarnos terminalai ir kurjerių veikla.

2012 m.

gruodį pradėjo veikti pirmieji Lietuvos pašto finansinių paslaugų skyriai „PayPost“.

2015 m.

sausį, Lietuvoje įvedus eurus, 330-yje šalies paštų du mėnesius litai neatlygintinai keisti į eurus.

2015 m.

rugpjūtį Lietuvos paštas tapo viena pirmųjų valstybės valdomų įmonių Lietuvoje, sėkmingai diegiančių didžiausių pasaulyje verslo kompanijų taikomą LEAN (liet. „lieknos“ vadybos) filosofiją.

2015 m.

gruodį Lietuvos paštas atidarė pirmąjį naujos koncepcijos klientų aptarnavimo centrą. Jis įkurtas Vilniuje, Ukmergės g. 369 („BIG Vilnius").

2016 m.

spalį Lietuvos paštas, prisijungęs prie daugiašalio PRIME susitarimo, sudarė galimybes klientams nemokamai gauti išsamią informaciją apie savo pašto siuntos, siunčiamos į 31 pasaulio šalį, buvimo vietą.

2017 m.

gruodį didžiausių klientų srautų sulaukiančiuose Lietuvos miestų paštuose įdiegtos parašo planšetės.