Svarbi informacija karantino metu

AB Lietuvos paštas, kaip ir kitos Vyriausybės paskelbto karantino laikotarpyje dirbančios strategiškai svarbios institucijos ir įmonės, tęsia savo veiklą. Bendrovė, be įstatymo numatytos teikti universaliosios pašto paslaugos, gyventojams toliau pristatys tokias kritiškai svarbias paslaugas, kaip pensijos, išmokos, tęs siuntų pristatymo paslaugą įsigijusiems būtinas prekes elektroninėse parduotuvėse. Tačiau, siekdama riboti kontaktą tarp savo darbuotojų ir gyventojų, nuo kovo 16 d. – karantino pabaigos taikys tam tikrus veiklos apribojimus.

Svarbu!

Esant dideliam siuntų srautui ir apribotam susisiekimui su užsienio valstybėmis, siuntų pristatymas Lietuvoje gali vėluoti iki 5 dienų, o užsienio siuntos gali vėluoti ir ilgiau.

 

Dalinamės atsakymais į dažniausiai užduodamus klausimus apie pašto veiklą karantino metu:

Informacija atnaujinta 2020 06 02

Kodėl Lietuvos paštas dirba karantino metu?

AB Lietuvos paštas yra strateginės reikšmės įmonė, kuri teikia būtinąsias paslaugas. Kaip strateginė įmonė, mes privalome ne tik užtikrinti universaliosios pašto paslaugos teikimą Lietuvos Respublikos pašto įstatyme numatytomis sąlygomis, bet ir užtikrinti tai, kad pensijos ir/ar pašalpos pasiektų Lietuvos gyventojus. Siekiant įgyvendinti įsipareigojimus ir vadovaujantis LRV 2020 kovo 14 d. nutarimu Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“, bendrovė privalo vykdyti būtinąsias neatidėliotinas funkcijas ir jų vykdymui skirtų paslaugų teikimą pašto skyriuose.

Nei Kinijoje, nei Italijoje karantino ir pandemijos paskelbimo metu, pašto veikla nebuvo ir nėra stabdoma, nes pašto teikiamos paslaugos tampa kritiškai svarbios teikiant pašto paslaugas bei pristatant pensijas ir pašalpas.

Kokias prekes, paslaugas galiu tikėtis gauti atvykus į pašto skyrių?

Paštuose šiuo metu teikiamos siuntų priėmimo, išdavimo, pensijų, pašalpų išmokėjimo, įmokų priėmimo, prenumeratos užsakymo, perlaidų priėmimo, išmokėjimo paslaugos, bus galima nusipirkti mažmenos prekių.

  • Iš klientų siuntimui priimsime tik pačių supakuotas siuntas.
  • Karantino metu nebus galimybės skyriuje atidaryti išperkamųjų siuntų.
Siuntos į LP EXPRESS terminalus

Mes norime, kad siuntą gautumėte kuo greičiau, todėl užsipildžius siuntimo informacijoje pasirinktam LP EXPRESS terminalui, siunta bus nukreipiama į artimiausią laisvą LP EXPRESS siuntų terminalą. Gavėjai apie pokyčiai bus informuoti SMS žinute. Dėl didelio terminalų apkrovimo, siuntų peradresavimas į kitą pageidaujamą terminalą nevykdomas.

LP EXPRESS savitarnos terminalų  siuntos pirmas 15 dienų saugomos logistikos centre, tada 15 dienų perduodamos saugoti Lietuvos paštui, o neatsiėmus per tą laiką jos grąžinamos siuntėjui. 

Kaip dirbs kurjeriai?

Dėl itin išaugusio siuntų kiekio, jūsų siunta gali būti pristatyta iki penkių dienų vėliau nei įprastai.

Jei pageidaujate, galite sutarti su kurjeriu, kad jūsų siunta būtų pristatyta į artimiausią laisvą LP EXPRESS terminalą.

Siuntos gavėjams įteikiamos prie gavėjo buto/ namo durų slenksčio. LABAI SVARBU, jeigu esate saviizoliacijoje, jokiu būdu neatidarykite durų pašto darbuotojams, pats neikite atsiimti siuntos.

Gavėjas už įteiktas jam siuntas turi pasirašyti kurjerio skenerio langelyje.

Kurjeriui draudžiama vaikščioti po siuntėjo/kliento patalpas. Jei siuntų nebus galima paimti laikantis saugaus atstumo, kurjeris gali atsisakyti paimti siuntas.

Jei klientas yra saviizoliacijoje, jis privalo apie tai informuoti kurjerį, kai šis su klientu susisiekia telefonu. Tokiu atveju kurjeris pasiūlo siuntą įdėti į LP EXPRESS terminalą ir informuoja klientą, kad siuntą jam iki durų gali pristatyti artimas žmogus ar giminaitis. Jei klientas to nepageidauja, kurjeris informuoja, kad siunta jam bus įteikta pasibaigus karantino laikotarpiui.

Kaip dirbs pašto skyriai?

Pašto skyriai dirba įprastu grafiku. 
Atnaujinta 05.06

Karantino metu saugotų siuntų pristatymas gavėjams

Karantino laikotarpiu gavėjų nespėtos laiku atsiimti siuntos iki šiol buvo saugojamos pašte ir buvo planuojama jas saugoti dar 30 dienų po karantino. Karantinui švelnėjant, nuo gegužės 1 dienos Lietuvos paštas pradės siuntų, kurių saugojimo terminas jau pasibaigęs, grąžinimą siuntėjams.  

Visi gavėjai, kurių siunta karantino metu buvo saugoma pašte ilgiau nei numatytas įprastas siuntos saugojimo terminas, apie siuntos atsiėmimo galimybę bus informuoti informaciniu pranešimu į pašto dėžutę arba SMS žinute, jeigu ant siuntos bus nurodytas telefono numeris. Gavus šį pranešimą, gavėjas bus prašomas siuntą atvykti atsiimti į nurodytą pašto skyrių. Siunta pašte bus saugojama dar 7 dienas nuo pranešimo gavimo, o neatvykus pasiimti,  bus grąžinta siuntėjui.

Dėl nespėtos atsiimti siuntos iš LP EXPRESS siuntų savitarnos terminalo reikėtų susisiekti su Lietuvos pašto klientų aptarnavimo centru.

Informuojame, kad taip pat grįžtama ir prie įprastos siuntų saugojimo tvarkos, kai laiškininkui ar kurjeriui nepristačius siuntos, arba gavėjui jos neatsiėmus, siunta įprastai pašte saugoma mėnesį, o jeigu neatsiimama ir per šį laiką, siunčiama atgal siuntėjui. Kiek tiksliai laiko siunta saugojama pašte priklauso nuo siuntos rūšies. Daugiau apie tai rasite čia

LP EXPRESS savitarnos terminalų  siuntos pirmas 15 dienų saugomos logistikos centre, tada 15 dienų perduodamos saugoti Lietuvos paštui, o neatsiėmus per tą laiką jos grąžinamos siuntėjui. 

 

Ar galima siųsti visas siuntas?

Siuntas rekomenduojame siųsti naudojantis savitarnos sistema https://manosiuntos.post.lt arba LP EXPRESS siuntų savitarnos terminalais. Naudojantis pastaraisiais, pašto siuntą galėsite išsiųsti bet kuriuo paros metu, išvengsite bet kokio žmogiškojo kontakto.

Ar į visas šalis galime siųsti siuntas? Kokie siuntimo terminai?

Duomenys atnaujinti birželio 02 d.

Visose nurodytose šalyse galimi siuntimo sutrikimai, į išskirtas valstybes tiek pašto, tiek LP EXPRESS siuntų laikinai nepriimame.
Detalesnę informaciją galite rasti ČIA.

Kainų skaičiuoklės informacija šiuo metu neatnaujinama.

Atkreipiame dėmesį, kad esant apribotam susisiekimui su užsienio valstybėmis, siuntų pristatymas Lietuvoje gali vėluoti iki 5 dienų, o užsienio siuntos gali vėluoti ir ilgiau.

Kaip bus pristatomos pensijos?

Karantino laikotarpiu laiškininkai teikia paslaugas „iki slenksčio“, tai reiškia, kad neina į kliento namus, neįteikia pensijų globos namų gyventojams jų kambariuose. Užtikrinant saugumą pensijos bus pristatomos iki slenksčio, išlaikant saugų atstumą. Laiškininkas išmoka klientui pensiją ar išmoką, pinigus klientui įdėdamas į voką kartu su kvitu. Planšetėje kliento parašas nebūtinas. 

Jei klientas dėl sveikatos sunkumų ar kitų priežasčių neturi galimybės  priimti paslaugas ne savo gyvenamose patalpose, paslaugos suteikiamos kliento įgaliotam asmeniui, laiškininkui į kliento gyvenamąsias patalpas neinant. Visiems įgaliotiems darbuotojams turi būti surašyti įgaliojimai, kuriuos gali tvirtinti (neatlygintinai) toje seniūnijos teritorijoje veikiantis seniūnas. Notarinis įgaliojimas nėra reikalingas. Tokie įgaliojimai galioja tik iki kol Lietuvos Respublikos Vyriausybė neatšauks karantino.

Jeigu įgaliojimai asmenims, galintiems priimti pinigines išmokas, nėra išrašyti, o pensijų ir kitų išmokų gavėjai į lauką išeiti negali, tuomet laiškininkai pensijų ir kitų išmokų nepristatys!

Ar turiu pasirašinėti ant registruotosios siuntos? 

Nuo gegužės 18 d. laiškininkai registruotas siuntas pristato įprasta tvarka.

Laiškininkai teikia paslaugas „iki slenksčio“, siuntos įteikiamos lauke (jeigu klientas gyvena nuosavame name) arba daugiabučio laiptinėje (jeigu klientas gyvena daugiabutyje).

Nenoriu gauti siuntos į namus, ar galite nukreipti į terminalą?

Jei jūsų siunta jau yra pašte, šiuo metu pačiam gyventojui užsisakyti siuntos nukreipimą į terminalą dar neturime, bet jei ant siuntos bus nurodytas gavėjo telefono numeris ir Jūsų gyvenamojoje vietovėje bus LPEXPRESS savitarnos terminalas, Lietuvos paštas stengiasi visas siuntas nukreipti į savitarnos terminalą. Jei telefono numerio ant siuntos nėra, nukreipti negalėsime.

Ar mobilūs laiškininkai vežioja spaudą ir kt.? Kokiu grafiku?

Mobilieji laiškininkai dirba ir spaudą vežioja įprastu savo darbo grafiku.

Kaip dirbs mobilieji laiškininkai?

Mobilieji laiškininkai teikia šias paslaugas: pristato pensijas, pašalpas, prenumeratą, siuntas su procesiniais dokumentais,priima iš klientų siuntas, įmokas, užsako prenumeratą, vykdo siuntų paėmimą iš verslo klientų, išmoka perlaidas, kleintams pakeidaujant, gali parduoti mažmenos prekių. 

Nuo gegužės 18 d. laiškininkai registruotas siuntas pristato įprasta tvarka.

Karantino laikotarpiu mobilaus laiškininko pastovėjimo vieta bus lauke, prie pertvarkyto pašto patalpų.

Mobilieji ir motorizuotieji laiškininkai, esant poreikiui, karantino metu pristato LP EXPRESS siuntas.

Ar kurjeriai priims grynus pinigus?

Raginame visus klientus už siuntas atsiskaityti bankinėmis kortelėmis, tačiau sudaromos galimybės atsiskaityti ir grynais. 

Ar dirba „PayPost“ skyriai?

Nuo balandžio 28 d. dalis PayPost klientų aptarnavimo skyrių jau pradės darbą . Laikinai nedirbs šie PayPost skyriai:

Vietovė Adresas
Vilnius Ateities g. 91 , Vilnius (prie PC "Mandarinas")
Vilnius Architektų g. 19 (prie PC "Rimi"), Vilnius
Vilnius Mindaugo g. 25, 03011 Vilnius (PC IKI)
Vilnius Antakalnio g. 75, Vilnius
Vilnius Didlaukio g. 80A , Vilnius (prie PC "IKI")
Vilnius Fabijoniškių g. 2 (prie PC "IKI", Fabijoniškės), Vilnius
Garliava S. Lozoraičio g. 1D , Garliava
Kaip Lietuvos paštas apsaugo savo darbuotojus ir klientus?

Lietuvos paštas daro viską, kad apsaugotų klientus bei savo darbuotojus nuo galimų rizikų. Šiam tikslui yra sudaryta speciali darbo grupė visiems kylantiems klausimams operatyviai spręsti ir reaguoti.

Karantino metu pašto veikla yra apribota, siekiant mažesnio kontakto su klientais.

  • Darbuotojams paruoštos ir pagal aplinkybes atnaujinamos darbo instrukcijos, kuriose yra numatyti būdai, kaip maksimaliai apsaugoti save ir savo klientą, tuo pačiu atsisakant kai kurių reikalautų atributų, pvz., parašų rinkimo įteikiant registruotas siuntas. Lietuvos pašto darbuotojai pagal naujas taisykles teikia paslaugas tik „iki slenksčio“, neįeidami į kliento gyvenamąsias patalpas. Registruotos siuntos, išskyrus procesinius dokumentus, telpančios į gaunamų laiškų dėžutes, paliekamos šiose dėžutėse, neimant kliento parašo.
  • Lietuvos pašto skyriuose yra įgyvendinami higienos reikalavimai, valomi, dezinfekuojami paviršiai. Darbuotojams tiekiamas dezinfekcinis skystis, apsauginės kaukės bei pirštinės, o pašto skyriuose įrengtos organinio stiklo užtvaros. Taip pat darbuotojai, kurie turi tam galimybes, raginami reguliariai plauti rankas vandeniu ir muilu ne trumpiau nei 20 sekundžių.
  • Skyriuose rekomenduojame vėdinti patalpas kas dvi valandas darant pertraukas po 15min. ten, kur tai yra įmanoma, tuo metu darbuotojams nusiplaunant rankas, nuvalant paviršius.
  • Visiems darbuotojams, kurie yra rizikos grupėje, ar turi nuogąstavimų dėl savo sveikatos būklės, Lietuvos paštas suteikia atostogas. Tėvams, kurie augina mažamečius vaikus, rekomenduoja kreiptis į šeimos gydytoją nedarbingumo pažymėjimui gauti.
  • paštų vadovai ir viršininkai kiekvieną rytą pamatuoja temperatūrą darbuotojams, kurie dirba tiesiogiai su klientais skyriuose. Šiam tikslui kiekvienam paštui yra skirti bekontakčiai termometrai.
  • Pensijų išmokėjimui laiškininkai naudoja vokus, kuriuose gali saugiai įteikti pensijas.
  • Lietuvos paštas siekia maksimalų siuntų kiekį (jei nurodytas telefono numeris) nukreipti į LP EXPRESS terminalus, siekiant išvengti žmogiškojo kontakto ir maloniai prašo klientų siuntas atsiimti kaip įmanoma operatyviau 
  • Darbuotojams į pašto skyrius ir logistikos centrus nuolat tiekiams dezinfekcinis skystis, jis aktualiausias laiškininkams ir vairuotojams/kurjeriams, kurie neturi galimybės reguliariai plauti rankas. Laiškininkams, klientų aptarnavimo specialistams kurjeriams ir vairuotojams yra tiekiamos guminės pirštinės bei kaukės.
Kaip bus laikomasi saugumo reikalavimų teikiant paslaugas klientams paštuose?

Aptarnaujant klientus paštuose, turi būti užtikrinti šie reikalavimai:

  1. Klientai savo eilės laukia pašto išorėje. Į paštą klientai kviečiami po vieną atsilaisvinus klientų aptarnavimo specialistui.
  2. Aptarnaujantis klientą darbuotojas stengiasi išlaikyti saugų metrų atstumą nuo kliento. Klientui priartėjus mažiau nei 1 metro atstumu, paprašo jį nutolti saugiu atstumu.
  3. Aptarnaujantis darbuotojas iš kliento priima ir / ar atiduoda pinigus / dokumentus ištiestos rankos atstumu ir paprašo, kad klientas grąžintų dokumentus, duotų pinigus ištiestos rankos atstumu.
  4. Klientų aptarnavimo specialistas stengiasi klientą aptarnauti greitai, nekonsultuoja jo dėl papildomų paslaugų, nepakuoja siuntų, nepildo jokių dokumentų už klientą.
  5. Pašto skyriuose įrengtos pertvaros, darbuotojams suteiktos apsaugos priemonės.
  6. Paštuose kas 2 val. darome pertraukas po 15 min. Pertraukos metu reikia:
    1. Vėdinti patalpą, kur tai įmanoma.
    2. Visiems darbuotojams plautis rankas.
    3. Nuplauti stalviršius, prie kurių liečiasi klientai bendraudami su klientų aptarnavimo specialistais.
Jei esu saviizoliacijoje, ar dėl kitų priežasčių negaliu pasiimti siuntos iš pašto skyriaus, ar gali siuntą už mane pasiimti kitas asmuo?

Siekdami supaprastinti įgaliojimų tvarką ir sudaryti patogesnę galimybę šiuo laikotarpiu gyventojams atsiimti pašto siuntas vieniems už kitus, registruotas pašto siuntas, išskyrus įvertintąsias pašto siuntas bei siuntas su procesiniais dokumentais, įteiksime paštuose asmenims, kurie pateiks pranešimą K11 arba parodys sms žinutę apie tokią pašo siuntą.

Laikysime, kad toks asmuo gavo siuntos gavėjo pavedimą atsiimti siuntą gavėjo vardu. Nereikalaujame dokumento iš siuntą atsiimančio asmens karantino laikotarpiu.